Еразмус+ пројекат
"Инклузивни речник"
Назив пројекта: Creating a new Inclusion Vocabulary to foster acceptance of sexual orientation among teachers and students in high schools
Скраћени назив: Inclusion Vocabulary
Координатор: Agrupamento de Escolas do Cerco do Porto, Porto (AECP – Portogallo)
Шифра Пројекта: 2020-1-PT01-KA201-078604
Трајање: 24 месеца
Финансирање: ERASMUS + програм
Учесници:
- CENTRO INTERNAZIONALE PER LA PROMOZIONE DELL'EDUCAZIONE E LO SVILUPPO ASSOCIAZIONE (Италија)
- Liceo Cannizzaro (Италија)
- FAM Y LIAS. Recursos para la diversidad. Sociedad Cooperativa (Шпанија)
- Escuela 2 Cooperativa Valenciana (Шпанија)
- AINTEK SYMVOULOI EPICHEIRISEON EFARMOGES YPSILIS TECHNOLOGIAS EKPAIDEFSI ANONYMI ETAIREIA (Грчка)
- Professional School of Ecology and Biotechnology "Prof. Dr. Asen Zlatarov" (Бугарска)
- Техничка школа "Дрво арт" (Србија)
ОПИС ПРОЈЕКТА:
Дискриминација ЛГБТ+ особа једно је од најраспрострањенијих дела мржње током људске историје. Упркос порасту толеранције и примењеним новим политикама ЕУ током последњих деценија, још увек је дуг пут на путу напретка и пуног прихватања. Сексуална оријентација и родни идентитет су други и трећи најчешће назначени основа за дискриминацију у ЕУ. Овај феномен је још израженији у средњим школама у којима спонтаност тинејџера може постати узрок инцидената као што су насиље, говор мржње, па чак и физичкo насиље према својим ЛГБТ+ школским друговима. Резултати дискриминације могу бити веома штетни за жртве пошто ЛГБТ+ млади показују много већи проценат депресије и склоности ка самоубиству од просека за своју узрасну групу.
Побољшање избора вербалних израза који се односе на сексуалну оријентацију и дискриминацију родног идентитета у свакодневном животу и друштвеним медијима главни су фокус Пројекта. Његов главни циљ је елиминисање дискриминаторских речи и израза из окружења ЛГБТ+ ученика и наставника и њихова замените изразима који изражавају поштовање и прихватање омогућавајући раст и остварење личних потенцијала. Због тога су његове главне циљне групе наставници, ученици, родитељи и школско особље.
Главни циљеви су:
- Створити позитивно и инклузивно окружење у школама за све ученике без обзира на сексуалну оријентацију и родни идентитет.
- Акумулирати наставне ресурсе и креирати планове лекција који подучавају различитости и поштовању и укључују примере тема које се односе на сексуалну оријентацију и родни идентитет. Искључити предрасуде или дискриминаторне речи или понашања из речника наставника и ученика.
- Обучити наставнике и средњошколце како да ојачају своје инклузивне, социјалне и комуникацијске вештине путем дигиталне технологије.
- Снабдети родитеље ученика који се идентификују као ЛГБТ+ дигиталним ресурсима за комуникацију са својом децом на уважавајући и прихватљив начин.
- Сензибилизовати наставнике и учинити их пријемчивијим за наведена питања, не само према својим ученицима, већ и према колегама и другим члановима друштва који се идентификују као ЛГБТ+.
Да би се све наведено постигло, креирани су:
1) Приручник за нов речник који, у форми речника, садржати инклузивну и прихватљиву терминологију која се односи на теме сексуалне оријентације и родног идентитета. Приручник даје правце за употребу у свакодневној комуникацији са ЛГБТ+ ученицима особама које су у сталној интеракцији са њима попут наставника, школских другова и родитеља.
2) Обука за наставнике која их води кроз правилну имплементацију Приручника и даје посебне педагошке савете који се тичу њихове интеракције са ЛГБТ+ ученицима како би се осећали укључено и поштовано у разреду.
3) Онлајн платформа „The New Vocabulary video stories“ која, поред информативног материјала о пројекту, садржи кратке видео спотове које су креирали ученици, а који су фокусирани на језичку дискриминацију шрема сексуалној оријентацији међу ученицима.
Линк за информације о Пројекту на сајту Европске уније:
https://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/projects/eplus-project-details/#project/2020-1-PT01-KA201-078604