ERASMUS+ пројекат
"ДОЂОХ, ВИДЕХ, НАУЧИХ"
Пројекат мобилности ЕРАЗМУС + КА1 VЕТ
Партнерска органзација: ISIS “Bruno Carniello”, Бруњера, Италија
Време реализације 12. Јун 2017 – 11. Јун 2018..
Период мобилности: 24 – 28. Октобар 2017.г.
Координатор: др Зорица Ђоковић, директорка
Учесници: директорка Зорица Ђоковић, координатор практичне наставе Милан Николић, наставници стручних предмета Татјана Митровић, Јелена Обрадов и Владислав Митић.
Циљеви пројекта:
Модернизација наставе кроз примену нових метода подучавања;
Повећана мотивација ученика за учење;
Увид у рад са ученицима којима је потребна додатна подршка;
Повећање компетенција наставника у области стручног и практичног рада и каријерног вођења;
Већа мотивисаност наставника за укључење у међународне пројекте;
Повећање капацитета за међународну сарадњу како на личном тако и на институционалном нивоу;
Успостављање веза између школе и предузећа у циљу реализовања дуалног образовања;
Успостављање нових и јачање већ постојећих веза са колегама у партнерској школи;
Формирање учионице за израду модела по угледу на партнерску школу.
Сва стратешка документа наше школе, као и екстерна евалуација указују да највише простора за унапређење има у областима Настава и учење и Подршка ученицима. С обзиром да већ дуго година сарађујемо са школом "Бруно Царниелло" која има изврсне резултате у наведеним областима, одлучили смо да се непосредно кроз праћење на раду (job shadowing) упознамо са методама које примењују и имплементирамо их код нас. Истовремено, то је прилика да развијемо наше пројектне капацитете.
У току Пројекта реализоване су следеће активности: Пре посете, у току припрема, сви учесници мобилности су се обавестити о темама за које су заинтересовани а преко материјала који која нам је послала партнерска школа. Током посете, свакодневно су одржавани састанци са представницима партнерске школе на којима су упоређивана искуства, доношени закључци и планиране даље активности. Наставници су посећивати часове стручних предмета у области производње намештаја и уређења ентеријера, дизајна и примене ИКТ-а у стручним предметима, детаљно се упознати са начином израде модела, и начинима формативног оцењивања. Координатор практичне наставе је присуствовао практичној настави у школи и обавестио се о целокупној процедури уговарања и спровођења практичне наставе у компанијама и пратећом документацијом која је потпом преведена на српски. Директорка се детаљно упознала са системом средњег образовања у Италији, статусом и начином лиценцирања директора, стручном спремом и правним статусом наставника, административним пословањем, финансирањем и одржавањем школа, организацијом ваннаставних активности и инклузивним образовањем. Такође, одржала је предавање о систему нашег средњег образовања са акцентом на стручно за групу директора из региона. Иако то није било планирано као обавезна активност, сви учесници су посетили компаније “Санта Лућија” и “Кристалиа” са различитим пословним филозофијама. По повратку, извршена је дисеминација како за наставнике у школи, тако и на регионалном и нацоналном нивоу преко инфо састанака у организацији фондације ТЕМПУС, Заједнице школа у области обраде дрвета и средстава јавног информисања. Са имплементацијом стечених знања и вештина почело се већ по повратку са мобилности у свим сегметнтима школског живота где су то објктивне околности дозвољавале.
Остварени утицаји за непосредне учеснике:
Унапређење професионалних компетенција;
Обогаћена стручна знања;
Усвојена сазнања о образовном систему Италије;
Повећане могућности за професионални и развоја каријере;
Успостављање нових и јачање већ постојећих веза са колегама у партнерској школи;
Повећање личних капацитета за међународну сарадњу;
Повећана свест о разумевању других култура и њиховог начина рада;
Веће задовољство послом;
Унпређење интеркултуралних вештина;
Унапређење језичких компетенција;
Стицање увида у рад са ученицима којима је потребна додатна подршка.
На нивоу институције:
Унапређена и модернизована настава;
Већа мотивација за укључење у међународне пројекте;
Повећана мотивација ученика за учење;
Набавка опреме за моделовање и реализовање наставе по угледу на партнерску школу уз израду реалних модела и макета;
Повећање капацитета за међународну сарадњу;
Успостављене веза са већим бројем предузећа;
Запослени оснаженији за адекватан третман ученика којима је потребна додатна подршка;
Бољи тимски рад и дељење искустава.
У школи ће се, и убудуће, наставити пракса одржавања сарадничких часова и отпочети са применом пројектне наставе. С обзиром на повећане пројектне капацитете Школе и подигнуту свест о з начају интернационализације и интеркултуралне сарадње, као и чињенице да је Школа, у међувремену, добила још један пројекат мобилности, заинтересованост за овај вид стручног усавршавања је веома порастао међу наставницима, тако да ће се наставити аплицирање и спровођење нових пројеката са циљем унапређења компетенција и наставника других стручних већа. Резултати у унапређењу наставе и подршке ученицима имаће позитиван утицај на мотивацију ученика.
Дисеминација Пројекта
О пројекту
Посете часовима
Практична настава
Пракса у компанијама